Sign In

il Mare at Hotel Mulia Senayan

7 Reviews
SenayanStart from 300rb
Hours 12:00 - 23:00Closed

MenuSee full menu >

PhotosSee all photos >

Reviews of il Mare at Hotel Mulia SenayanSee all reviews >

  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1
4.3
10 ratings
Ria Isnaeni
0 photos
0 reviews
5 Destinasi Untuk Menikmati Menu Eropa di Jakarta
Sea Bass adalah salah satu jenis ikan laut yang sangat banyak sekali di konsumsi oleh negara-negara di Eropa. Ikan yang satu ini memiliki tekstur yang cukup lembut sehingga banyak disukai oleh banyak orang. Ikan yang satu ini memiliki banyak sekali spesies yang masing-masingnya memiliki tekstur dan rasa yang hampir mirip. Salah satu yang paling banyak digunakan oleh para koki untuk dijadikan hidangan adalah Chiliean Sea Bass. Chilean Sea Bass banyak diolah denganberbagai jenis seperti roasted chilean seabass, seared chilean sea bass, dan juga baked chilean sea bass. Il Mare adalah salah satu restoran khas eropa yang menyediakan menu makanan dari sea bass. Restoran yang berlokasi di Hotel Mulia Senayan ini menyediakan menu Chilean Sea Bass yang disajikan dengan saus creamy yang khas dan potongan tomat yang akan membuat kesan segar pada saat kamu menikmati menu yang satu ini.
Ria Isnaeni
0 photos
0 reviews
8 Spot Easter Brunch Meriah di Jakarta
Hotel Mulia Senayan juga hosting acara Sunday Brunch di restoran-restoran nya, seperti Table8, Orient8 dan il Mare. Untuk pilihan easter buffet, kamu dapat bisa langsung mengunjungi Edogin. Jika kamu memiliki anak atau keponakan, mereka dapat ikut seru-seruan di Rabbit Racing atau Egg Hunting. Untuk beragam pilihan coklat kamu dapat mengunjungi The Chocolate Boutique atau Cake Shop yang menawarkan berbagai macam pilihan kue dan goodie bag easter yang sangat menarik!
Ria Isnaeni
0 photos
0 reviews
Ultimate Guide: 9 Pasta Lezat dengan Kreasi Unik di Jakarta
Il Mare adalah restoran Italia yang terkenal dengan the aunthenticity of Northern Italian cuisine. Seperti restoran-restoran lain yang ada di Hotel Mulia, Il Mare memiliki ambience yang sangat spacious. Menggunakan desain interior yang mewah dan classy, lengkap dengan bar dan area yang cukup luas. Dari sekian banyak menu tradisional Italia yang bisa kamu coba, mungkin Angel Hair Carbonara akan menjadi pilihan tepat untuk hari ini! Penyajian spaghetti tipis yang bernama Angle Hair, disandingan dengan truffle oil dan suas Carbonara. Membuat hidangan ini lebih ringan dan gurih dari pasta carbonara lain.
Ria Isnaeni
0 photos
0 reviews
Ultimate Guide : 8 Menu Ravioli dengan Isian Lezat di Jakarta
Il Mare Restaurant ini terletak di salah satu Hotel paling top di Jakarta, yaitu Hotel Mulia. Tempat ini merupakan salah satu restoran Itali yang cukup populer di Jakarta. Dekorasi ruangan yang menggunakan tema classic dan elegant, akan membuat kamu betah duduk dan menikmati hidangan-hidangan Itali. Jika kamu mau mencoba menu Ravioli nya, kamu bisa mencoba Veal Black Truffle Ravioli as starters. Aroma truffle dan pasta nya akan menggugah selera makan mu!
sarah james
0 photos
0 reviews
Great Brunch
I've been here for bubbly brunch several times and I feel it's one of the better champagne brunches in Jakarta. It's definitely value for money and a great way to spend the afternoon with some friends. They have a wide variety of food during their brunch including japanese. Highly recommend it.
Ky Vu
0 photos
0 reviews
Great restaurant experience
Ordered a wide range of dishes. The service and food was really great. Will definitely come back again.
Adrian Li
0 photos
0 reviews
Great Italian food
Il Mare is the Italian restaurant in the luxury hotel Mulia and as such has much to live up to being housed in the exquisite interiors of the venue. Having recently hired a new chef from Italy I was dining at one of his first wine pairing dinners – a 6 course dinner paired with Ruffino wines from Italy. The restaurant occupies a relatively large space however it is section off allowing from more intimate spaces for couples of smaller groups to dine at. Despite being a high end restaurant the ambiance is not stuffy allowing for a relaxing dining atmosphere. To start we had a Cuttle Fish Tagliatelle – a very interesting dish which I had never had before. There was a subtle mix of flavors here, the cuttlefish accented by a seaweed and sesame pesto. Not sure if this can be ordered from the menu. Next was one of my favorite. Pan seared scallops on a potato fondant. The scallops were cooked perfectly slightly browned but soft and springy to taste. However what stood out was the potato. The creamed potato with black olive sauce was trulyn addictive – I’d be back again to just get this! Next came a trio of meat dishes. A porcini and foie gras ravioli, stewed veal cheek and grilled venison. Of the three, I enjoyed the ravioli the most – I’d look to getting this as a main course on a return visit. The veal cheek had a wonderful texture to it but the sauce was too overpowering for me. The venison was also note worthy and the brunello was a perfect complement. Finally the dessert was no exception to the well presented and quality food. This is my second visit to Il Mare it certainly outshone my first visit – which although nothing was at fault there was also nothing to write about. So I’m hoping that this new chef has brought a refreshed menu and taste to this iconic Italian in Jakarta.

Featured in articlesSee all articles >

Hotel Cuisine: 10 Restoran di Hotel Mulia Senayan Jakarta 5 Restoran Autentik di Jakarta yang Bikin Rindu Italia5 Destinasi Untuk Menikmati Menu Eropa di Jakarta

Featured in guidesSee all guides >